Geen producten
Prijzen zijn incl. btw
Omdat de nieuwe generatie machines steeds krachtiger werden, vlogen de bitjes je letterlijk om de oren, met name toen de slagschroefmachines ten tonele verschenen, ook wel impact-machines genoemd.
Daarom heeft WERA de geometrie en de materiaaleigenschappen van de bits voor elk schroefprofiel uitvoerig onderzocht. Dit heeft geresulteerd in het Im...
Omdat de nieuwe generatie machines steeds krachtiger werden, vlogen de bitjes je letterlijk om de oren, met name toen de slagschroefmachines ten tonele verschenen, ook wel impact-machines genoemd.
Daarom heeft WERA de geometrie en de materiaaleigenschappen van de bits voor elk schroefprofiel uitvoerig onderzocht. Dit heeft geresulteerd in het Impaktor-systeem. Speciaal ontwikkelde bits met in het midden een aangepaste torsiezone om de extreme piekbelasting op te vangen, daarnaast zijn alle bits voorzien van Diamant Coating zodat de bit zich als het ware in de schroef vast bijt.
Bits met diamant-coating. "Best You Can Get"
Grootste probleem met machinaal schroeven is gebrek aan grip. Gevolg uit de schroefkop schieten, met als resultaat, beschadigde schroefkop en bit. De met een speciale techniek aangebrachte ultra dunne laag diamantpoeder zorgt er voor dat de bit zich als het ware vast "bijt" in de schroef. Door deze extreme grip wordt de schroef ontlast. De "Cam-Out"-kracht, ook wel aanpersdruk genoemd, van de gebruiker wordt op deze manier voor een groot deel ontlast. Daarnaast wordt de door WERA ontwikkelde "bi-torsion"-techniek de piekbelasting van de bit gereduceerd met 20% zodat hij minder snel beschadigd wordt en de levensduur ten goede komt.
Door de grote populariteit van de slagschroefmachines heeft WERA een speciale bit ontwikkeld, de zogenaamde Impaktor-bit, die de piekkrachten kan weerstaan die ontwikkeld worden bij elke klap die de slagschroefmachine uitdeelt. Door een combinatie van een bepaalde legering en behandeling van het middenstuk van de bit, wordt een torsiezone gecreëerd waar de piekbelasting wordt opgevangen en de bitpunt wordt ontlast , met als gevolg een veel langere levensduur voor de bit.
Belastingpieken zijn de voornaamste oorzaak van vroegtijdige slijtage en beschadiging van bit en schroef. De BiTorsion voorkomt dit. Door een gerichte warmtebehandeling van de schacht van de bit na het hardingsproces wordt een torsiezone gecreëerd in de schacht die de piekklappen opvangt door te torderen en de piek energie omzet in kinetische energie(warmte).
Daarnaast zijn de Bi-Torsion bits voorzien van het zogenaamde "Take it easy" toolfinder. Waarbij de bits op de schacht een kleurcodering en een maatcode hebben zodat je makkelijk de juiste bit kunt herkennen.
WERA heeft speciale bits ontwikkeld van roestvrij staal(RVS), met dezelfde kwaliteit als hun beste bitjes. Door het gebruik van RVS-bits wordt het ontstaan van vliegroest(zie rechter foto) op RVS-schroeven of RVS-oppervlakten voorkomen. Kortom, als je RVS bewerkt gebruik dan ook gereedschap van RVS.
Het WERA TORX®HF-profiel(HF=vasthoudfunctie) heeft een speciale geometrie. Door een geoptimaliseerde pasvorm en de hiermee ontstane klemkracht, worden TORX®-schroeven, die volgens de specificaties van "Acument Global Technologies" zijn vervaardigd, veilig op de punt van het gereedschap gehouden. Ideaal voor werkzaamheden in krappe ruimtes.
De Z-bits, zijn de taai-harde bits van WERA. Super sterk en gunstig geprijsd.
Hoogwaardige bits voor binnen-TORX®-schroeven. Door een boring in het bit resp. een lip aan de TORX® BO-schroef wordt ongeoorloofd losdraaien voorkomen. Veiligheidsschroefbevestiging. Extreem hard, voor universeel gebruik. 1/4" zeskant, passend in houders conform DIN ISO 1173-D 6,3.
In vergelijking tot het ‘normale’ TORX®-profiel wordt een vergroting van de 6 zijden die zorgen voor overdracht van het draaimoment tussen gereedschap en schroef verkregen middels een ellipsvormige profielopbouw in tegenstelling tot de normale ronde opbouw. Daardoor wordt de uitgeoefende kracht bij het schroeven over grotere vlakken verdeeld. Er worden nu hogere draaimomenten overgedragen, terwijl de levensduur van schroef en gereedschap extra worden verhoogd.
Een 5-flanken TORX PLUS®-profiel met boring. Dit overbrengingsprofiel heeft één flank minder dan de standaard TORX PLUS®-schroeven. Dit is om niet-geautoriseerd loshalen van veiligheids schroeven te voorkomen. Deze schroeven zijn niet met de gangbare gereedschappen te openen.
J staat voor Japan.J-bits zijn hoogwaardige bits, geoptimaliseerd voor Aziatische PH-schroeven. Uitermate geschikt voor gebruik op plaatsen waar zeer weinig plaats is conform de Japanse Camera Industrial Standard(JCIS). Extreem hard, voor universeel gebruik. 1/4" zeskant, passend in houders conform DIN ISO 1173-F 6,3.
ASSY®-bits lijken in zekere mate op TORX, maar zijn wat fijner van structuur.
Würth, een grote schroeffabrikant, dweept nogal met deze variant, onder meer door een betere grip. Er zijn vier varianten, te weten 10, 20, 25 en de 30. Assy-schroeven met een TORX-bitje vastschroeven lukt vaak wel maar omgekeerd niet. Conrad heeft een gelijke schroef op de markt, maar daar noemen ze het HOX-aandrijving maar is exact hetzelfde als ASSY.
Dopbit, ook wel steeksleutelinzetstuk voor buitenzeskant-schroeven met 1/4"zeskant-aandrijving. Verkrijgbaar in drie varianten. Magnetisch en niet-magnetisch. waarvan de niet-magnetische zowel in staal als RVS. Voor alle varianten metrisch(mm) en Imperial(inches). Ideaal voor snel indraaien van moeren en bouten alsmede houtfretten.